diumenge, 20 de novembre del 2011

VISITA AL NUCLI ANTIC DE VILANOVA

Ens trobem a la plaça de les Neus a les 11h, allà ens expliquen com es va fundar Vilanova arrel d’una parella d’enamorats que es volien casar però no van acceptar el dret de cuixa del senyor feudal, així que van fer maletes i van anar a viure fora de les muralles, que antigament era municipi de Cubelles i fundaren Vilanova.

Algunes de les anècdotes que ens van explicar és que la plaça de les Neus havia sigut el primer cementiri de Vilanovava ser al carrer Fossa-vell, el del costat del Batadet, i més tard el van traslladar a la plaça de Neus, que més endavant es va tornar a traslladar.

La segona parada és la visita al campanar, a la plaça ens expliquen quatre cosetes d’història i pugem cap al campanar en unes escales en forma de cargol, molt estretes però que tan en tan trobem alguna finestra i està ben il·luminada.

Mentre anem pujant, la Júlia va cantant,… uh! Oh!  no tinc por!!

Un cop arribats a dalt, es veuen unes meravelloses vistes de Vilanova des del mar a la muntanya, podem veure els diferents terrats i s’aprecien algunes torres.  Allà també veiem dibuixos que soldats de napoleó que vigilaven, alguns vaixells, molt entranyables,…

Una anècdota que ens van explicar, es que el constructor que va construir el campanar, quan va veure que el campanar havia quedat tort, es va tirar de dalt a baix i es va suïcidar.
A dalt del campanar, a part de les campanes, es pot apreciar l’àngel que ens marca la direcció del vent.

Un cop baixem del campanar, fem una petita visita pel nucli antic de Vilanova, parant a l’Orfeó Vilanoví, veiem alguna botiga centenària, on estaven situats els mercats, la plaça del pou, la plaça de les casernes ( la van pagar tots els vilanovins per tal que els generals i els soldats no s’allotgessin a cases particulars), ens expliquen que la Sala, va ser el primer teatre de Vilanova i la gent de burgesia dormia al primer hostal situada davant el museu Papiol, l’hospital,….

Una bonica ruta que ens ha servit per conèixer una mica més la nostra ciutat i així obrir-nos a visitar alguns dels museus que existeixen.

Tot i que les gotes de pluja ens van acompanyar,… vam acabar fent un petit aperitiu! Això si!  En un lloc calentet!